Keluhan Perantau..Aduh!!


 

Hari ini aku nekad  memberi tahu abah dan mama tentang niat  ‘DIA’ untuk mengikat tali pertunagan kami hujung tahun ini…walaupun aku agak segan mulanya ,tetap  kutaip SMS yang mgkin bertindak sebagai BOM JANGKA!..

AKU: Mama, Din nak ajk bertunang bulan 12 nie ,ok ker?

MAMA: Hah! Pasal plak kan arutue kata nak nikah terus?

Benda ni kena bincang depan-depan.ambiklah cuti ,balik kita bincang .

AKU:Akak ingat nak cuti bulan depan ,balik jumpa Mama n Abah .

MAMA:Erm baguslah tu..tapi JANGAN CAKAP JER…

AKU:opss..hehe okler.

Hp kumatikan..segala persoalan mula bersarang , agaknya mereka sume dah gempar dgn khabar terbaru ku ini ? atau Abah mgkin tak setuju dengan tindakan ‘kami’? , Bila meningatkan semula SMS mama yang hujung tu ”TAPI JANGAN CAKAP JER”, alamak aku tak tepuk dahi! Mesti diorang dah tak sabar dgr penjelasan aku,…yang pasti memang aku kena nekad balik dan bersemuka dgn orag tue aku!

Sampai ke petang aku asyik pikirkan ,ayat yang nak ku atur …CAKAP SALAH,TAK CAKAP LAGI SALAH!

Sebelum ni Mama dah sibuk inform kengkawan dia dan makcik2 aku tentang perkahwinana kami,Abah pulak tak banyak komen ,dalam hatinya aku tahu,abah sedih bila mengenangkan aku akan meninggalkan nya bila dah ikut laki..huarghhh!! atau mugkin ini khabar gembira untuknya,maksudnya aku kawin lambat lagi (AKU RASA DIA LAGI SUKER KOT)..Tapi mama…alamak mampos aku!

Aku dah pikir masak-masak sebelum wat decision ni, DIApun setuju, tapi jangan lambat sangat katanya ..tapi bagi aku …semakin dekat harinya semakin aku rasa tak puas  menjadi  ‘single lady ‘, tak puas mencabar diri,tak puas mencube apa yang aku mahu! Memang kalu aku guna kata-kata ni ,mungkin lekat pelempang Mama , kat pipi aku nie..tapi itulah yang aku rasa skarang..(AKU TAHU MESTI RAMAI YG TAK SETUJU)

Memang aku tahu ,ramai yg meanggap hidup aku amat membosankan ..BAGUN PAGI PEGI KEJE ,LEWAT MALAM BALIK,PASTU TIDO..itulah rutin hidup aku, yang pasti 90% hidup aku sekarang dengan KEJE KEJE..kekadang tpk ,napelah aku jadi mcm ni ,nak kata takde pendirian ,hidup akui penuh dengan pendirian ,sampai bila aku akan jadi macam ni??

Hurm entahlah .,.yang pasti esok pagi kena mengadap ‘Bos aku Yg Terchinta’  untuk approve cuti aku yang nak sampai 10 ari nie!

 

 

2 Comments (+add yours?)

  1. A'(bukan nama sebenar)
    Jun 24, 2008 @ 12:03:40

    Perkahwinan adalah suatu ikatan murni.ikatan untuk menghalalkan apa yang diharamkan.ikatan penyatuan dua jiwa yang bersemi kasih dan sayang.Tahniah Fiha.Pertunangan adalah selangkah ke alam bahagia.Harus diingat,bahawa,Perkahwinan bukan penamat segalanya.Bahkan,perkahwinan menjadi peransang kepada kejayaan yang lebih manis.

    Reply

  2. syirfan
    Jun 26, 2008 @ 09:45:45

    ye… ye… fiha nak tunang, ye… ye….
    cepatlah makan nasi minyak nampaknya…

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: