antara sahabat, kekasih dan teman


pravs-j-hold-on-to-friendship

aku adalah insan biasa yang inginkan satu perhubungan yang jujur dan setia, satu perhubungan di mana aku boleh berkongsi rasa dan satu perhubungan yang membisakanku tawa ketika gembira, tenang ketika duka

secara jujur, aku bukan hanya memerlukan kekasih, aku juga memerlukan sahabat dan teman

bagiku, adakalanya senyuman seorang sahabat atau teman lebih bermakna dari pelukan seribu kekasih

namun dalam meniti perjalanan hidup ini aku terkadang bingung kerana sering menemui insan yang mahu berkongsi tawa dan tangisku, tapi jarang sekali yang mahu mengerti dan menafsir hati serta perasaanku

aku sering menemui insan yang kononnya ingin merawat kelukaanku tetapi sering tiada disaat dirinya kuperlu

kadang-kadang aku ketawa sendiri.  Ternyata dunia dipenuhi insan yang retorika, setiap tingkah dan laku perlu ada timbal balasnya.

Mungkin ramai yang berpendapat berkawan atau bersahabat hanya membuang masa, setiap perhubungan kononnya perlu diakhiri dengan keintiman semata. Jika tidak, lebih baik jangan buang duit dan masa!

Dalam hal ini aku tidak boleh memaksa sesiapa pun untuk menjadi sahabat, teman atau kekasihku.

Tapi secara jujur aku perlukan semuanya. Semuanya penting bagi diriku. Dalam hal ini tidak wujud kasta dalam diriku. Semuanya mendapat tempat yang sangat istimewa di lubuk hatiku yang paling dalam.

Malangnya tidak semua yang merasakan seperti mana yang aku rasakan. Ada yang menghulur perkenalan tetapi tak bisa menerima hakikat yang dirinya cuma sahabat serta teman dan begitulah juga sebaliknya.

namun percayalah, selagi sahabat, kekasih dan teman sanggup meronai garis-garis kehidupan bersamaku, selagi itu sayang dan kesetiaanku akan menjadi milik mereka untuk selamanya

itu sumpahku.

Leave a Reply

