Bila pilihan datang …


Sebenarnya aku kini berada dalam zon gelisah dan bingung bila terpaksa membuat pilihan dalam hidup aku…sebenarnya takdir hidup  sentiasa memberikan aku pilihan ,kekadang aku sendiri tertanya adakah pilihan yang hadir ,cukup baik untukku pilih ?dan cukup baik untuk  menjadi yang ‘terpilih’!

dari hal kecil hinggalah hal yang menentukan nasib hidupku,aku selalu terpaksa memilih ,yang ini atau yang itu ? begini atau begitu? disini atau disitu? aku selalu tak keruan ,penat memikirkan..

Namun aku bersyukur Tuhan mengurniakan aku kesemua pilihan itu…agar aku belajar memilih ,agar aku belajar menerima ..dan agar aku belajar ‘melepaskan’..

Mungkin plihan yang aku pilih ,bukanlah pilihan terbaik untukku…namun disitu Tuhan telah menetapkan ..bahawa aku harus belajar membuat kesilapan ..aku  harus menerima kekecewaan.. dan yang pasti aku harus berani membuat keputusan!

Bak kata sorang kawan aku:”We may just have to live it… no matter how hard we fall, life still goes on… just get up, stand, clean urself and walk again…”

Hmmm..itulah kehidupan.

1 Comment (+add yours?)

  1. syirfan
    Nov 27, 2008 @ 16:46:10

    Fiha…
    Jangan takut pada kesalahan pada masa memilih. Biarlah kepahitan jadi pengalaman dan kekeliruan jadi langkah yang menguntungkan masa depan. Pengalaman pahit jadi batu loncatan. Keputusan berkait rapat dengan pilihan. Masalah utama bukanlah gagal pada tika membuat pilihan, tetapi pada masa tidak langsung mengambil keputusan yang nekad. Bersandarlah pada diri dan jadilah seorang yang membuat keputusan pada setiap pilihan. Selamat berjaya.

    *sekadar nasihat seorang kawan.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: