Aku dan warna kenangan ….rindunyer!


Agaknya dah berapa lama aku tak mengunakan pensel warna..bergelumang dengan  charcoal,color pastel ,bermandi watercolor dan akrilik..

sabah-sarawak-1331

sabah-sarawak-132

kalau dulu,saban hari,aku didera untuk mencari ‘subject matter’,memerah otak mengembangkan idea, bersengkang mata menyiapkan artwork..terikat dan terbelit dengan beratus benang tenun yang berselirat sehingga aku ‘muntah’ dengan warna2 yang ada depanku. ..

dsc_0460

tak cukup dengan itu aku dihidang dengan makian dan kritikan menyiat perasaan jika hasil tugasan tak menjangkau expectation lecturer..

dsc_0456

Masalah kewangan yang menghimpit…tugasan yang terlalu banyak sehingga “mustahil untuk disiapkan! Persaingan dengan rakan2 yang hebat-hebat juga tak lupa “makan hati” dengan ‘copycat’ yang pantang ada peluang ,mesti ada untuk mencuri idea…

Hmmm..kini hampir 5 tahun aku meninggalkan semua tu..semalam waktu berkemas2 ,aku terjumpa artwork2 lama yang masih ada…

sabah-sarawak-006

sabah-sarawak-087

sabah-sarawak-090

semua kenangan bergelar student Art Design megisi kelapangan ..mulalah aku tersengih-tersengih keseorangan…haha teringat nostalgia lucu,suka dan duka..memang lawak habislah!

aku akui dalam tempoh aku bergelar budak AD, itulah saat bergelar pelajar yang paling best sepanjang hidup aku…semuanya mematangkan …biarpun ada pahitnya tapi manisnya, menghilangkan semua rasa…waktu itulah aku mengenal kehidupan ,mengenal kawan dan lawan,mengenal cinta dan perpisahan..cewah!

dsc_0454

Haha..tapi betulah..pengalaman itulah sebenarnya  yang menanam semangat rajin berusaha  dan falsafah ,tiada yang mustahil dalam  kehidupan..ternyata manusia apabila ditekan dan terus ditekan ,terhimpit dengan berbagai masalah dari luar dan dalam kehidupan ,kita akan lebih berusaha,mahu lebih dari orang lain dan akan tekun  merencanakan apa yang dianggap mustahil itu!

sabah-sarawak-0361

sabah-sarawak-053

Biarpun terpaksa menghabiskan tempoh tiga tahun dari usiaku mempelajari bidang itu,nampaknya rezeki aku untuk membina kerjaya bukan pada bidang yang sama …

Yang tinggal hanya artwork2 ini yang punya 1001 kisah dan cerita disebaliknya…

sabah-sarawak-001

dsc_0431

Kelmarin dulu ,sempat jugak aku mintak Yasmin berposing dengan Kimono tenunan aku yang masih dalam simpanan…hmm comel jugak !wakaka..thanks dik!

img_0481

img_04841

img_0485

psst: agak2 apalah aku nak buat dgn artwork yang menimbun tu?

1 Comment (+add yours?)

  1. 001beautifulcrazy
    Jan 02, 2009 @ 10:43:00

    Sesuai Yasmin pakai tu!!!…Minat gak melukis dan mewarna .. tapi dihalang minat itu oleh keluarga.. hahahahaha…

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: