Anak…


baby-with-blonde-hair-and-green-eye

Pagi tadi ,aku sgt terhibur oleh nyanyian anak seorang rakanku…baru berusia 3 tahun dah pandai menyanyi dan mengaji..lawak pun ada ..dengan cakapnya yang masih pelat tu aku boleh faham perkataan yang di sebutnya ,menariknya ‘Si Comel’ ni boleh hafal lagu-lagu yang tgh ‘top’ sekarang,lagu aizatlah..lagu org putih jangan citerlah memang dari mula sampai habis dia nyanyi .Sudah tu aku suruh dia mengaji…jangan mara brader, dia bacakan aku surah Yassin dari bismillah sampai sadakollah,yang aku rasa bapak dia pun tak berapa nak ingat surah tu..hehe

Habis menyanyi,’Si Comel ‘ ni siap cakap ” mekacih” (terima kasih) lagi tanda berakhirnya persembahannya kepada aku..ahh comelnyerrr!

Lately ni, memang aku teringin sangat nak anak sendiri,tapi apa bleh buat ..akupun tak kawin lagi! Mungkin dengan usia aku sekarang ,aku dah sepatutnya dan mempunyai anak  sama macam rakan2 sekampung aku dulu. Tetapi rezeki tuhan yang tentukan..tapi kalu ikut aku ,aku nak anak ramai..sampai setengah dozen pun takpe ,paling aku seronok kalau dapat anak kembar…hihi bestnyerrrrrr!

monomono-twin-girls-pull-through-28719

Aku tahu, semua org yang dah berkahwin dan mempunyai anak je yg tahu bertapa bahagianya ada anak sendiri,aku plak tak sabar nak tengok wajah anak aku tu,perangai dia ikut macam aku ker..bak kata org anak tu umpama cermin kita ,kalau elok anak tu,elok lah kita!

Pangalaman mengandung bagi aku,itulah yang paling hebat seorang wanita akan rasa sepanjang hidupnya,bayangkan dalam badan kita ada satu lagi nadi yang berdenyut,ada satu lagi jantung yang berdegup…ke hulur ke hilir ‘dia’ bersama kita …pastu dah  lahir plak macam muka kita ..semakin hari ‘dia’ membesar kita mesti mencari persamaan dalam tabiat dan kelakuannya dengan kita…seronoknya hari-hari yang kita lalui bersama ‘dia’..haha. Aku tahu mesti org beranggap ada yang tak kena dengan diri aku..tapi itulah yang aku rasa sekarang ,dan perasaan itu semakin hari semakin kuat…yang pasti aku takkan membuang masa aku lagi..yang penting aku nak Anak!!!!!!!

cutest-baby-girl-in-the-world

P/S:  agak-agak anak aku comel cam nie tak?

3 Comments (+add yours?)

  1. noraitusaya
    May 27, 2009 @ 00:46:44

    mesti comelnyer… mcm ko gak…

    Reply

  2. nila pendita
    Jun 04, 2009 @ 10:41:11

    impian + usaha + doa + tawakal = kenyataan – (takdir + qada qadar)

    Reply

  3. ffffew
    Feb 07, 2010 @ 23:08:18

    gak ko mesti…

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: