tak lama lagi rupanya…


pagi tadi aku di kejutkan dengan sms dari kakak ku..

“jadi tak kamu kawin nih? Mama kata kamu macam main-main..asyik sibuk memanjang..,Kak Lin tak keje sekarang,kalau ada yang Kak Lin boleh buatkan kamu anta ke rumah esok.Apa lagi yang tak setel?”

aku dah terkedu…laa..dah nak masuk bulan 7 rupanya ..bermakna lagi 3 bulan aku kan jadi iseri orang!

Arghh..aku dah mula kelam kabut..

“Barang dah beli sikit-sikit,takpelah nanti kalau ada yang Akak nak mintak tolong, akak call,bz sikit sekarang ni ,minggu depan dah nak kuar shooting,tak sempat lagi,hehe.Anyway thanks!

harap-harap sms tu sudah cukup melegakan kakak ku itu..

Segera aku telefon Mama,

“Hello Mama,watper?”…suaraku di pagi yang ceria..

“Haha..Mama baru nak cal kamu”…

“Naper”?..aku dah cuak…

“Nanti masukkan sikit duit dalam akaun Mama,nak bayar upah orang baiki tangga rumah kita ni? Mama dah bg Rm1000 kat dia,sekarang dieorang tengah buat la tu”..patutlah bising betul bunyinyer…

kata Mama lagi ” Hujung bulan ni kamu balik ,siaplah tangga tu..hehe” gembira betul nada Mama..

aku pun tergelak sama..akhir perbualan itu betul-betul membuatkan aku kecut perut!

kata Mama..”A’ah Abah pesan ,dia dah mintak orang Masjid tolong masa kenduri kamu tu…jangan tak jadi pulak!”

huhu…jantung aku berdegup kencang…

Argghhhhhhhhh Makkkk Aku Takuttttt!!!!!!!!!!

2 Comments (+add yours?)

  1. kedai kopi
    Jun 24, 2009 @ 13:53:54

    kaf alif wau nun…emph satu ikatan yang murni…itu bagi pendapat aku ler…bagi orang lain aku tak tau .. bagi aku ikatan ini banyak mendewasakan aku…memang betul aku takut dulu.. tetapi setelah mengalaminya banyak manis dari pahit…sedar tak sedar anak aku pun dah nak masuk dua.. bergaduh, merajuk dan berbagai lagi merupakan asam garam kehidupan orang yang dah berkahwin.. kebiasaanya bagi orang bujang bila nak berkahwin macam macam perasaan akan timbul.. bersedia kah aku, sesuai tak pasangan aku dan berbagai bagai lagi ler mainan syaitan dalam fikiran kita… tapi bila teringat kata kata imam yang menikahkan aku ” aduh betapa ruginya aku ( syaitan ) bila dua umat ini berkahwin ” aku akan tersenyum sendiri…. dah ada yang halal yang haram itu mungkin di hindarkan terus… apa yang sentiasa kita ingat setelah berkahwin ” just be yourself ” seperti masa bercinta… berubah tu perlu mengikut kesesuaian… yang selalu terperangkap bila orang bujang ni sentiasa ingat dia masih bujang walau pun dah kahwin.. apa yang penting tolak ansur antara pasangan hidup… pegangan agama tu kenalah mula di ingat semoga kehidupan kita di redhainya dan berkekalan hingga ke akhir hayat kita…sedikit coretan dari aku untuk panduan hidup untuk aku jugak coz selalu lupa bila nampak pompuan comel…. hahahaha

    Reply

    • kasihfieha
      Jul 19, 2009 @ 02:09:45

      terima kasih atas panduan yang di beri…akan ku pegang saat aku di nikahi hinggalah ke akhir hayat nanti! Terima Kasih sekali lagi.

      Reply

Leave a Reply

