Penglipurlara(1)- dari lensa penerbit!


DSC00285

Etong : Tu diaa.. org dok kata Pak Tam.Kalau Pak Tam sampai Kuala Lumpur, Pak Tam jumpa ‘Mat Rempit’, Pak Tam nak buat apa no?

Pak Tam : Pak Tam mintak dia suruh garukan pusat Pak Tam.

Etong : Mau kata dia garu pusat Pak tam! Dia “willy” kat perut Pak Tam tu nanti!..

Pak Tam : Woih payah ooo!

Etong : Jgn buat main dengan depa ni, depa ada geng, Etong ada kawan pun ,depa tak takut.

Pak Tam : Tak takut langsung?

Etong : Nak tau nama kawan Etong apa?

Pak Tam : Sapa dia?

Etong : Sarjan misai,… gerak..gerak  gerak khas!

Pak tam : Oiitt!

Etong : Depa x takut langsung.

Pak Tam : Depa tak takut no?

Etong : Depa buat.. sampai Sarjan Misai punya misai habis gugur.

Pak Tam : Patut La Pak Tam nampak kat atas jalan bulu banyak.

Etong :Bulu apa?

Pak Tam : Misailaa…  Misai bulu..

Etong        : Bulu Misai, Bukan Misai Bulu!

Pak Tam : Muahahaha..

Etong : Hishh Pak Tam ni! Haru betul la Pak Tam ni!

Image021

Karekter Etong dan Pak Tam  sangat terkenal di kalangan orang utara  terutama yang meminati persembahan Wayang Kulit Asun.Episod  ini merupakan transformasi karektor berkenaan dari hanya patung dan bayang wayang kulit kepada persembahan secara ‘live’ dari “Penglipurlara” iatu Azrul dan Che Mat.

Entah di mana silapnya …persembahan terpaksa di lakukan pada malam hari pertama penggambaran, ini bermakna , “penglipurlara ” hanya mempunyai beberapa jam sebelum persembahan bermula pada sebelah malamnya…aku yang merupakan wanita tunggal di kalangan crew produksi ,tak senang duduk , menyetelkan ,mencari itu dan ini bagi memastikan segalanya cukup untuk memastikan kelancaran penggambaran .

Tanpa di sangka ,penonton yang hadir,memang ramai jumlahnya … aku ingat ada satu kampung yang keluar malam tu!…sokongan yang di berikan sedikit sebanyak membuat aku lega…

DSC00180

Crew teknikal ..jangan ceritalah…sumer kelam kabut …namun mereka semua tetap berusaha menjayakan penggambaran ini dengan ,walaupun stressnyer hanya Tuhan yang  tahu,nokss!

Tengoklah gambar pun aku amik kelabu asap jer..kui..kui..

namun, performance “Penglipurlara” ,memang meletopsss!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: