Tentang mencintai seorang lelaki?


Apakah maksud Cinta itu?

Apakah ciri-ciri yg di perlukan untuk kita mengetahui yg kite memang mencintai sesorang itu..

Adakah kerana sudah lama kita mengenalinya?

Adakah kerana dia ada di waktu susah senang kita ?

Adakah kerana hanya kerana selalu merindukanya?

Adakah kerana kita sudah berkawan lama dan kita memang selesa dengannya?

atau adakah kita tiada pilihan lain …????

tanya seorang teman pagi ini…katanya aku sudah bosan Fiha!

tipulah kalau aku katakan aku tak takut mendengar bicaranyanya …serius benar bunyinya ..

sabar yea kawan ku..itu saja yg mampu kukatakan,walaupun sebenarnya aku bimbang juga …aku bukanlah org yang sesuai untuk menasihati …aduh ! terperangkap! mana harus ku lari ni?..adoiyaai..

kau sudah menemui pengganti bukan? tanyaku

dia mengakui…lalu kau ambil keputusan ini?tanya ku lagi.

temanku terus-terusan bercerita tentang penggantinya ini..bla..bla..aku pula hanyut memikirkan bagaimana jika dia silap membuat percaturan ? bagaimana? lalu harus apa lagi yg harus ku katakan ???mampukah kata2ku ini mengubah keputusannya?atau jika dia mengubah keputusannya dan mendengar kata2ku ,bolehkah aku jamin dia tidak akan merana?

hujung minggu ini aku datang menemui mu Fiha..banyak lagi ingin ku ceritakan..terlalu banyak! ..sekali lagi aku terperangkap!…aduhaiiii!!!!

dia mintak berundur..anak menangis katanya…perbualan maya kami terhenti…aku akur ….

*bersambung

Leave a Reply

